آموزش نصب وردپرس فارسی

آموزش نصب وردپرس فارسی

/*! elementor – v3.16.0 – 14-09-2023 */
.elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-stacked .elementor-drop-cap{background-color:#69727d;color:#fff}.elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-framed .elementor-drop-cap{color:#69727d;border:3px solid;background-color:transparent}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap{margin-top:8px}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap-letter{width:1em;height:1em}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap{float:right;text-align:center;line-height:1;font-size:50px}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap-letter{display:inline-block}

وردپرس به عنوان محبوب ترین سازنده وب سایت در جهان شناخته می شود. که بیش از 43 درصد از تمام وب سایت های موجود در اینترنت به وسیله وردپرس ساخته شده‌اند دلیل اصلی آن این است که نصب وردپرس آسان است و ایجاد یک وب سایت را برای هر کسی آسان می کند.

نصب وردپرس فارسی تقریبا یک فرآیند ساده است که کمتر از پنج دقیقه طول می‌کشد؛ اما رعایت برخی نکات در نصب وردپرس و راه اندازی آن ضروری است. در این آموزش، هدف ما ارائه یک آموزش کامل نصب وردپرس برای کاربران مبتدی و پیشرفته است.

جدا از اینکه نحوه نصب وردپرس را به شما را یاد خواهیم گرفت، نکاتی را نیز در مورد کارهایی که باید بعد از نصب وردپرس انجام دهید، را می‌خوانیم.

نصب وردپرس فارسی

قبل از این که شروع به نصب وردپرس بکنیم، اولین سوالی که پیش می‌آید این است که چرا باید از سایت‌سازهایی مثل وردپرس استفاده کنیم؟ چرا سایت اختصاصی نسازیم؟ مزایای وردپرس نسبت به دیگر سایت سازها چیست؟

مزایای نصب وردپرس فارسی – وردپرس کاملا قابل تغییر و تنظیم است

اکثر افرادی که از وردپرس استفاده می کنند نه طراح وب هستند و نه برنامه نویس. در واقع، اکثر مردم بدون داشتن دانش قبلی از طراحی وب سایت شروع به نصب وردپرس فارسی می کنند.

با کمک وردپرس میتوانید هر نوع سایتی را که دلخواهتان است، بسازید؛ زیرا هزاران قالب وب سایت (تم) رایگان وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. یک تم وردپرس عالی تقریباً برای هر نوع وب سایتی (خواه وبلاگ، سایت تجاری یا یک فروشگاه آنلاین) وجود دارد.

سفارشی کردن تم های وردپرس آسان است زیرا بسیاری از آنها با پنل گزینه های خاص خود ارائه می شوند، که به شما امکان می دهد رنگ ها را تغییر دهید، لوگوی خود را آپلود کنید، پس زمینه را تغییر دهید، اسلایدرهای زیبا ایجاد کنید، و واقعاً آن را بدون نوشتن هیچ کدی مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.

به عنوان مثال، Astra موضوعی است که ما اغلب توصیه می کنیم زیرا ایجاد یک وب سایت حرفه ای را حتی برای مبتدیان آسان می کند. دارای بیش از 90 قالب آماده است که به راحتی برای هر نوع وب سایتی قابل تنظیم است.

مقاله پیشنهادی برای نصب قالب وردپرس

آموزش نصب قالب وردپرس

کلیک کنید

صفحه ساز

همچنین می توانید با استفاده از افزونه ها، قابلیت های سفارشی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید. افزونه های وردپرس مانند برنامه هایی برای وب سایت شما هستند که می توانید از آنها برای اضافه کردن ویژگی های پیشرفته مانند تجزیه و تحلیل، فرم های تماس، فرم عضویت و موارد دیگر استفاده کنید.

مزایای نصب وردپرس فارسی – افزونه های وردپرس

در نصب وردپرس فارسی، جدا از افزودن قابلیت های اضافی، برخی از افزونه های وردپرس می توانند به شما اجازه دهند وب سایت خود را به یک پلت فرم کاملا جدید تبدیل کنید.انتخاب از بین هزاران افزونه می تواند بسیار دشوار باشد، اما برخی از افزونه های ضروری وردپرس وجود دارد که ما برای هر وب سایتی توصیه می کنیم:

  • افزونه فرم تماس تا کاربران شما بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند
  • افزونه تجزیه و تحلیل برای اینکه بتوانید تعداد بازدیدکنندگان خود را ببینید
  • افزونه بهینه سازی موتور جستجو (seo) برای اینکه بتوانید ترافیک بیشتری از گوگل دریافت کنید

همچنین بسته به نوع وب سایتی که ایجاد می کنید، باید افزونه های بیشتری را انتخاب کنید. برای یافتن بهترین افزونه برای نیازهای خود، همیشه می‌توانید در گوگل جستجو کنید.

مزایای نصب وردپرس فارسی – وردپرس سئو دوست است.

بهترین وب سایت در جهان اگر ترافیک یا بازدید کننده ای نداشته باشد، موفق نخواهد شد.خوشبختانه وردپرس با در نظر گرفتن ترافیک موتورهای جستجو ساخته شده است.

وردپرس با استفاده از کد با کیفیت بالا با نشانه گذاری معنایی نوشته شده است، این به آن معناست که گوگل و سایر موتورهای جستجو وردپرس را دوست دارند. به همین دلیل است که سایت های وردپرسی در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نسبت به سایرین کسب می‌کنند. برای بهینه سازی سایت خود برای دریافت ترافیک بیشتر، توصیه می کنیم از آموزش سئو وردپرس استفاده کنید. بهترین افزونه سئو پیشنهادی ما All in One SEO (AIOSEO) است که توسط بیش از 3 میلیون وب سایت استفاده می شود. استفاده از آن آسان است، اما همچنین فوق العاده قدرتمند است.

امنیت وردپرس

وردپرس با در نظر گرفتن امنیت توسعه یافته است و یک پلت فرم بسیار امن و مطمئن برای راه اندازی یک وب سایت است. با این حال، هنوز هم می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا وب سایت خود را از هکرها، بدافزارها و سایر خطرات ایمن تر کنید.

ایجاد محتوای ساده

راه اندازی یک سایت وردپرس جدید بسیار آسان است. هر کسی می تواند آن را انجام دهد. شما می توانید همه چیز را تنها با چند کلیک تنظیم کنید. هنگامی که سایت شما فعال شد، تنها کاری که باید انجام دهیداین است که به بخش “پست ها” در منوی داشبورد خود بروید. از اینجا، می‌توانید هر چیزی را که برای نوشتن و انتشار یک پست وبلاگ جدید نیاز دارید، بیابید.

ویرایشگرهای متن، ابزارهای قالب‌بندی و راه‌هایی برای آپلود فایل‌های رسانه‌ای را خواهیدیافت. همانطور که به سرعت یاد خواهید گرفت، کل فرآیند تولید محتوا در وردپرس بسیار ساده است. بعد از اینکه محتوای شما منتشر شد، دیگر لازم نیست برای ویرایش آن به جایی بروید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پست را جستجو کنید و با استفاده از ویرایشگر بصری تغییرات یا به روز رسانی را انجام دهید.

پس از انجام این تغییرات، فقط روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید و نسخه جدید آن محتوا فوراً منتشر می شود.

بهینه سازی شده برای سرعت بالا

وب سایت های کند بی فایده هستند. وردپرس این را می داند، بنابراین دارای ویژگی ها و عناصر خاصی است که می توانید از آنها استفاده کنید و سرعت وب سایت شما را افزایش می دهد.به عنوان مثال، می توانید یک تم سبک نصب کنید که سایت شما را سنگین نمی کند. می توانید یک افزونه برای کاهش حجم فایل های تصویری خود اضافه کنید.

اگر از ابزارهایی مانند مثال هایی که من گفتم استفاده می کنید، می توانید سرعت بارگذاری صفحه وب سایت خود را به شدت کاهش دهید. این در نهایت باعث کاهش نرخ پرش شما، بهبود تجربه کاربر و افزایش تبدیل در سایت وردپرس شما می شود.

پشتیبانی عالی

از آنجایی که وردپرس توسط افراد زیادی در سراسر جهان استفاده می‌شود، راهنماها، آموزش‌ها و منابع بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید به صورت آنلاین پیدا کنید. جدا از این گزینه ها، می توانید مستقیماً از تیم پشتیبانی وردپرس نیز کمک و پشتیبانی دریافت کنید.

راهنمای نصب وردپرس فارسی

برای نصب وردپرس فارسی پلتفرم‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه با نصب وردپرس فارسی روی چند تا از این پلتفر‌م‌ها آشنا خواهیم شد.

نصب وردپرس فارسی روی لوکال هاست

اگر قصد دارید که وردپرس را روی کامپیوتر خود اجرا کنید یا کامپیوتر خود را به یک هاست تبدیل کنید، میتوانید از نرم افزارهایی مانند XAMP و  MAMP استفاده کنید؛ اگر کاربر ویندوز هستید از برنامه XAMP و اگر کاربر مک هستید از برنامه MAMP میتوانید استفاده کنید.

نصب وردپرس فارسی روی هاست

اگر میخواهید سایت خود را روی هاست و سرور راه اندازی کنید، بهتر است از هاستی استفاده کنید که وردپرس را پشتیبانی کند، در این اموزش ما آموزش نصب وردپرس فارسی را بر روی هاست Cpanel آموزش خواهیم داد.

وارد شدن به Cpanel

برای نصب و وارد شدن به سی پنل بایستی به آدرس شرکتی که از آن هاست خریداری کرده‌اید مراجعه کنید، شرکت‌های زیادی چه در ایران و چه در خارج اقدام به فروش هاست می‌کنند که شما باید قبل از خرید هاست به این موضوع که ایا از وردپرس پشتیبانی می‌کند یا نه، دقت فرمایید.

نصب وردپرس فارسی – صفحه ورود به سی پنل

یعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود در صفحه ورود سی پنل وارد، پنل شخصی هاست میشوید؛ که بعد از ورود میتوانید وردپرس را روی سایتتان آپلود کنید.

نصب وردپرس فارسی روی هاست

از قسمت Files بر روی بخش File manager کلیک کنید، در این قسمت میتوانید به فایل های مختلفی که روی هاست شما وجود دارد دسترسی داشته باشید.

File manager در سی پنل

پس از ورود به بخش فایل منیجر بر روی Public html دبل کلیک کنید و وارد پوشه اصلی سایت شوید.

پس از وردی به Public html اگر سایت خام است، هیچ فایلی در اینجا وجود نخواهید داشت، البته ممکن است چند فایل اینجا وجود داشته باشد که اهمیتی ندارند و میتوانید آنها را حذف کنید، همچنین اگر میخواهید از اول وردپرس را نصب نمایید، بایستی از سایت وردپرس، آخرین نسخه آن را دانلود کنید و بر روی هاست اپلود کنید، و پوشه قبلی وردپرس را پاک کنید.

آپلود فایل در فایل منیجر

پس از دانلود وردپرس، آن را در قسمت فایل منیجر، آپلود کنید و پس از آپلود فایل روی گزینه reload کلیک کرده و فایل نصب وردپرس فارسی آپلود شده در سایت را مشاهده کنید. سپس بر روی فایل راست کلیک کرده و Extract یا همان استخراج فایل از حالت فشرده را انتخاب کنید تا فایل از حالت فشرده خارج شده و  روی پوشه برون ریزی شود.

سپس وارد پوشه وردپرس شوید و تمام فایل هایی که در این پوشه موجود هستند را به پوشه public html انتقال دهید؛ برای این کار کافیست فایل ها را انتخاب کرده، راست کلیک کنید و move را انتخاب کنید. پس از انتقال فایل ها به پوشه Public html، پوشه ورد پرس را حذف کنید.

ساخت دیتابیس در نصب وردپرس فارسی برای اتصال

برای نصب وردپرس فارسی حتما باید یک دیتابیس داشته باشید، ساخت دیتابیس چندان سخت نیست، کافیست از طریق قسمت دیتابیس در هاست خود وارد بخش My SQL Database Wizard شوید.

در این بخش یک نام برای دیتابیس خود انتخاب کنید، مثلا wp سپس روی گزینه، Next Step کلیک کنید و در این بخش نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور دارید که به دلخواه هر رمزی میتوانید بذارید، اما توجه کنید که رمز مناسبی را برای دیتابیس خود وارد کرده باشید.

همچنین با کلیک روی make changes میتوانید به دیتابیس خود دسترسی بدهید یا دسترسی آن را با برداشتن تیک کمتر کنید.

شروع نصب وردپرس فارسی در 5 دقیقه

اکنون کافیست آدرس سایت خودتان را وارد کنید تا وارد مراحل نصب وردپرس شوید، پس از وارد شدن به سایت نصب کننده وردپرس شروع به کار میکند که تنها با چند کلیک میتوانید شروع به نصب وردپرس فارسی کنید.

دقت داشته باشید که در مرحله اول زبان خود را روی زبان فارسی تنظیم کنید. بعد از انتخاب زبان فارسی رو گزینه بزن بریم، کلیک میکنیم. حالا کافیست اطلاعات دیتابیسی که ساخته بودیم را، اعم از نام کاربری و رمز عبور وارد کنیم.

/*! elementor – v3.16.0 – 14-09-2023 */
.elementor-widget-video .elementor-widget-container{overflow:hidden;transform:translateZ(0)}.elementor-widget-video .elementor-wrapper{aspect-ratio:var(–video-aspect-ratio)}.elementor-widget-video .elementor-wrapper iframe,.elementor-widget-video .elementor-wrapper video{height:100%;width:100%;display:flex;border:none;background-color:#000}@supports not (aspect-ratio:1/1){.elementor-widget-video .elementor-wrapper{position:relative;overflow:hidden;height:0;padding-bottom:calc(100% / var(–video-aspect-ratio))}.elementor-widget-video .elementor-wrapper iframe,.elementor-widget-video .elementor-wrapper video{position:absolute;top:0;right:0;bottom:0;left:0}}.elementor-widget-video .elementor-open-inline .elementor-custom-embed-image-overlay{position:absolute;top:0;right:0;bottom:0;left:0;background-size:cover;background-position:50%}.elementor-widget-video .elementor-custom-embed-image-overlay{cursor:pointer;text-align:center}.elementor-widget-video .elementor-custom-embed-image-overlay:hover .elementor-custom-embed-play i{opacity:1}.elementor-widget-video .elementor-custom-embed-image-overlay img{display:block;width:100%;aspect-ratio:var(–video-aspect-ratio);-o-object-fit:cover;object-fit:cover;-o-object-position:center center;object-position:center center}@supports not (aspect-ratio:1/1){.elementor-widget-video .elementor-custom-embed-image-overlay{position:relative;overflow:hidden;height:0;padding-bottom:calc(100% / var(–video-aspect-ratio))}.elementor-widget-video .elementor-custom-embed-image-overlay img{position:absolute;top:0;right:0;bottom:0;left:0}}.elementor-widget-video .e-hosted-video .elementor-video{-o-object-fit:cover;object-fit:cover}.e-con-inner>.elementor-widget-video,.e-con>.elementor-widget-video{width:var(–container-widget-width);–flex-grow:var(–container-widget-flex-grow)}

نمایش ویدیو درباره آموزش ویدیویی نصب وردپرس

راه اندازی نصب وردپرس

با کلیک بر روی گزینه راه اندازی نصب، وردپرس شروع به نصب خواهد شد که شامل چند مرحله است، در مرحله اول اطلاعات نهایی خود، که شامل نام کاربری، رمز عبور، نام سایت و ایمیل مدیر سایت را وارد کنید و سپس وارد مرحله بعدی شوید. همچنین در نظر داشته باشید که بعد از اجرای نصب کننده، وردپرس به راحتی نصب و اجرا میشود، و شما تنها کاری که باید بکنید وارد کردن اطلاعات خودتان است.

پس از مرحله اول، مراحل دیگری نیز وجود دارد که بنا بر سلیقه شخصی میتوانید آنها را  تغییر دهید، برای مثال نصب افزونه ها یا عدم نصب آنهاست، پیشنهاد ما این است که این افزونه ها را نصب کنید چون برای ایجاد یک سایت منظم بسیار ضروری هستند، افزونه‌هایی مانند فرم تماس با ما و … .



Facebook



Twitter



LinkedIn

آموزش نصب وردپرس فارسی