سایتی طراحی کنید که پر بازدید باشد!

سایتی طراحی کنید که پر بازدید باشد!

در جهان حالا با گسترش تکنولوژی و اهمیت کار در فضای مجازی، طراحی سایت یکی از با اهمیت ترین موارد موفقیت برای یه شرکت و یا یه بیزینس هست. به خصوص اگه بیزینسی هدف فروش محصولات خودتون از راه فضای اینترنت رو داشته باشه. در این صورت، اهمیت پر بازدید بودن طراحی سایت شما، چند برابر میشه. در این مقاله به ۴ نکته ساده اشاره می کنیم که به شما کمک میکنه تا سایتی طراحی کنین که پر بازدید باشه.

مسیر یابی و رابط کاربری راحت

رابط کاربری یکی از مهم ترین بحث ها در طراحی سایت هست. اگه سایت شما، رابط کاربری راحت داشته باشه، کاربرها وقت بیشتری رو در سایت شما سپری می کنن و از بازدید از سایت شما تجربه خوشحال کننده ای خواهند داشت.

همینطور تلاش کنین که مسیریابی سایت رو به مناسب ترین و راحت ترین شکل ممکن طراحی کنین. با بکار بردن کلمات قابل فهم و ساده و متداول مثل “خانه، درباره ما، تماس با ما و . . . ” و به وجود آوردن نوار مسیریابی راحت به کاربرها این امکان رو بدهید تا بتونن خیلی ساده از راه نوار مسیریابی به صفحات متفاوت سایت شما بروند و از اطلاعات مورد نیازشان استفاده کنن.

نکته دیگری که خیلی دارای اهمیت هست، وجود قسمت جست و جو در سایت هست. کاربرها تمایل دارن تا محتواهای قدیمی رو پیدا کنن و یا دنبال مسأله خاصی بگردند؛ با قرار دادن نوار جست و جو در سایت شما به اونها این امکان رو می بدید تا بتونن خیلی ساده و به سرعت چیزی که می خواهند رو پیدا کنن.

همینطور در طراحی سایت خودتون فهرست ها و نوار مسیریابی رو سازمان دهی شده نگاه دارین. اگه می خواهید از لایه ها و دسته بندی های متفاوت و جدا از هم استفاده کنین، اونها رو به خوبی سازماندهی کنین تا کاربرها بتونن خیلی ساده اونها رو پیدا کنن.

زمان بارگذاری سایت

رضایت کاربرها سایت، ارتباط مستقیمی با زمان بارگذاری اون داره. هر چه زمان بارگذاری سایت کم تر باشه، رضایت کاربرها بیشتر میشه و به جای خروج از سایت به علت طولانی بودن زمان بارگذاری، به گشت و گذار داخل سایت ادامه میدن.

در سایت خودتون از قرار دادن عکس ها، ویدئوها، فایل های فلش و بقیه فایل های پر حجم خودداری کنین و یا اونها رو به حداقل برسانید. با فشرده کردن فایل ها، زمان بارگذاری سایت رو کاهش بدید.

پس توجه داشته باشین که در طراحی سایت خودتون، سرعت رو قطعاً لحاظ کنین؛ چون یکی از با اهمیت ترین معیار ها هست.

خوانا بودن

متن های سایت باید نحوی باشه که کاربرها و مراجعین بتونن بدون زحمت، با سرعت و راحت اون رو بخونن و درک کنن. از فونت های استاندارد و مناسب استفاده کنین تا کاربرانتان از بازدید سایت شما خشنود باشن و باز هم به سایت شما باز بشوند.

این نکته به خصوص برای سایت هایی که از مقاله های بلند استفاده می کنن باید بیشتر لحاظ شه. ترکیب رنگ، نوع فونت و فاصله گذاری از فاکتورهای مهمی هست که باید رعایت شه. فونتی زیبا که به راحتی قابل خواندن باشه انتخاب کنین، از ترکیب رنگ مناسب استفاده کنین و فاصله گذاری های متن رو به طور مناسب نظر کنین تا متن، منظم و سازمان دهی شده در سایت باشه.

استفاده راحت

نکته مهم دیگری که در طراحی سایت خیلی دارای اهمیت است، این هست که سایت خودتون رو در دستگاه های متفاوت و همینطور مرورگرهای متفاوت امتحان کنین. حالا تعداد زیادی از افراد از راه تبلت ها و موبایل ها به مرور اینترنت می پردازند. پس تلاش کنین طراحی سایت خودتون رو نحوی انجام بدید که در دستگاه ها و مرورگرهای متفاوت به خوبی کار کنه. این کار به کاربرها کمک میکنه تا تجربه بهتری از بازدید سایت شما داشته باشن و مراجعین سایت رو هم ارتقاء میده.

هر چه سایت شما با تکنولوژی های به روز، همگام باشه، تعداد کاربرانی که از بازدید از سایت شما راضی هستن، بیشتر میشه.

سایتی طراحی کنید که پر بازدید باشد!