نحوه ایجاد پاپ آپ وردپرس برای بازدیدکنندگان محلی
نحوه ایجاد پاپ آپ وردپرس برای بازدیدکنندگان محلی
ایجاد پاپ آپ های وردپرس مبتنی بر موقعیت مکانی به شما کمک می کنه پیام بازاریابی صحیح رو در زمان مناسب به افراد مناسب تحویل بدین.
این به معنای تجربه کاربری بهتر و درآمد بیشتر برای سایت وردپرس شماست.
در این آموزش، به شما نحوه ایجاد پاپ آپ مبتنی بر موقعیت مکان کاربر (برای بازدیدکنندگان محلی) و افزودن آن ها به وردپرس رو به شما نشان خواهم داد.
پاپ آپ مبتنی بر موقعیت مکانی چیست؟
پاپ آپ مبتنی بر موقعیت مکانی مشابه پاپ آپ های استاندارد است، اما فقط برای بازدیدکنندگان از مکان های خاص نمایش داده میشه.
بنابراین، بازدیدکنندگان ایران پاپ آپ های متفاوتی نسبت به بازدیدکنندگان واقع در ترکیه یا چین میبینن.
می تونین هدف گذاری موقعیت مکانی خود رو حتی بیشتر محدود کرده و استان ها و شهرهای خاص رو هدف قرار بدین.
به این ترتیب می توان پاپ آپ متفاوتی به بازدیدکنندگان در تهران و بازدیدکنندگان در خراسان نشان داد.
این فرآیند تحت عنوان هدف گذاری ژئوتک شناخته میشه و به شما امکان میده بازدیدکنندگان خود رو تشویق کنین تا اقدامات خاصی رو در سایت شما بر اساس محل زندگی خود انجام بدن.
چرا باید پاپ آپ مبتنی بر موقعیت مکانی ایجاد کرد؟
استفاده از پاپ آپ های مبتنی بر مکان در وردپرس به بازدیدکنندگان شما تجربه ای کاملاً مرتبط می بخشه.
این ویژگی به بازدیدکنندگان شما نشان میده که نیازهای آن ها رو درک می کنین و می تونین مشتری بیشتری ایجاد کنین.
این سطح شخصی سازی می تونه به شما کمک کنه تا به اهداف وب سایت خود، مانند رشد لیست ایمیل یا کسب درآمد آنلاین برسین.
استفاده از پاپ آپ های موقعیت مکانی از بسیاری جهات می تونه به وب سایت کسب و کار شما کمک کنه:
- – افزایش اعتبار وبسایت با نشان دادن توجه و اهمیت خود به مکان آن ها
- – ارائه کوپن ها و تخفیفات ویژه به بازدید کنندگان در مناطق خاص
- – ارتقاء رویداد ها و کنفرانس های محلی برای بازدید کنندگان
- – برجسته کردن محصولاتی که با بازدیدکنندگان در یک مکان مشخص ارتباط داره
چگونه یک پاپ آپ مبتنی بر موقعیت مکانی ایجاد کنیم؟
ساده ترین راه برای افزودن پاپ آپ ها به وب سایت وردپرس، استفاده از یک پلاگین است.
من توصیه می کنم از OptinMonster استفاده کنین.
این بهترین پلاگین پاپ آپ وردپرس در بازار با بیش از 1.2 میلیون کاربر است.
می تونین از ویرایشگر کشیدن و رها کردن OptinMonster استفاده کنین تا در عرض چند دقیقه به سادگی یک کمپین پاپ آپ ایجاد کنین.
به علاوه، می تونین پاپ آپ خود رو بر اساس مشاهده بازدید کنندگان از صفحه، اقداماتی که در سایت شما انجام داده اند و موارد دیگه به راحتی شخصی سازی کنین.
اولین کاری که باید انجام بدین، نصب و فعال سازی پلاگین است.
پلاگین OptinMonster به عنوان لینکی بین سایت وردپرس شما و نرم افزار OptinMonster عمل می کنه.
پس از فعال شدن پلاگین، در داشبورد مدیریت وردپرس خود یک مورد منوی جدید به نام OptinMonster خواهید داشت.
برای باز کردن داشبورد OptinMonster خود، روی OptinMonster کلیک کنین.
سپس، روی (Launch Setup Wizard) کلیک کنین تا سایت خود رو به OptinMonster متصل کنین.
اگه اولین بار است که این کار رو انجام میدین، می تونین یک حساب جدید به صورت رایگان ایجاد کنین.
پس از پایان راه اندازی، سایت شما اکنون به OptinMonster متصل خواهد شد.
برای ایجاد پاپ آپ مبتنی بر موقعیت مکان خود به کمپین های OptinMonster برین. سپس، روی “Add New” کلیک کنین تا یک کمپین پاپ آپ ایجاد بشه.
پس از آن باید نوع کمپین پاپ آپ رو انتخاب کنین.
در مرحله بعدی، شما الگوی کمپین رو انتخاب می کنین.
الگوی شما پایه و اساس طراحی پاپ آپ رو تشکیل میده.
بنابراین، الگویی رو انتخاب کنین که کاملاً شبیه طرح مورد نظر شما باشه.
من برای این آموزش، از الگوی Checkout استفاده می کنم. وقتی الگویی رو که دوست دارین پیدا کردین، روی آن برین و روی «Use Template» کلیک کنین.
سپس، باید برای کمپین خود نام بذارین.
این نام در طراحی شما نشان داده نمیشه. در عوض، به شما کمک می کنه تا به یاد بیارین که چه نوع کمپین هایی رو ایجاد کردین.
بعد، روی «Start Building» کلیک کنین.
این گزینه شما رو به برنامه OptinMonster می رسونه، جایی که می تونین ظاهر پاپ آپ رو سفارشی کنین.
با افزودن بلوک های جدید، متن، عنوان ها و موارد دیگه، می تونین پاپ آپ رو کاملاً سفارشی کنین.
فقط روی عنصری که می خواهید ویرایش بشه کلیک کنین و منوی گزینه ها در سمت چپ نشان داده میشه.
هنگامی که از ظاهر پاپ آپ مبتنی بر مکان خود راضی بودین، روی «Save» کلیک کنین، سپس روی برگه «نمایش قوانین» در بالای صفحه کلیک کنین.
اینجا مکانی است که محرک های مکان خود رو تنظیم می کنین.
قانون پیش فرض اینه که پاپ آپ شما پس از 5 بازدید کننده در سایت، در هر صفحه ظاهر میشه.
شما باید اولین قانون رو به مکان فیزیکی بازدید کننده تغییر بدین.
برای انجام این کار، بر روی قانون نمایش “Time on Page” کلیک کرده، سپس “Physical Location” رو انتخاب کنین.
اکنون می تونین پاپ آپ رو تنظیم کنین تا برای بازدیدکنندگانی که در یک مکان خاص هستن، نمایش داده بشه.
مثلاً می تونین بازدیدکنندگانی رو که در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستن، وارد یا از ورود آن ها جلوگیری کنین.
می خواهم این قانون رو تعیین کنم تا هنگامی که بازدیدکننده در لاس وگاس است، پاپ آپ نشان داده بشه. بعد، روی “Validate” کلیک کنین.
اکنون، پاپ آپی ظاهر میشه که مکان های موجود رو بر اساس آنچه وارد کردین، لیست می کنه.
به سادگی مکان مورد نظر خود رو انتخاب کرده و سپس روی “Next Step” کلیک کنین.
OptinMonster به شما این گزینه رو میده تا در صفحه بعدی جلوه یا صدا متحرک اضافه کنین، اما تنظیمات پیش فرض رو ترک خواهیم کرد.
پس از انجام این کار، دوباره روی “Next Step” کلیک کنین و به صفحه خلاصه ای منتقل خواهید شد که می تونین تنظیمات پاپ آپ مکان خود رو بررسی کنین.
اگه تنظیمات شما درسته، به برگه “Publish” برین و “Publish Status” رو از پیش نویس (Draft) به انتشار (Publish) تغییر بدین.
بعد، روی «Save» کلیک کرده و از صفحه خارج بشین.
پاپ آپ مبتنی بر موقعیت مکان کاربر شما اکنون در سایت شما فعال خواهد بود.
اگه می خواهید چند پاپ آپ مبتنی بر موقعیت مکانی ایجاد کنین، همان روند بالا رو دنبال کرده و قوانین “Display” رو به مکان کاربر جدید تغییر بدین.
با OptinMonster می تونین چندین کمپین پاپ آپ رو همزمان داشته باشین و یک تجربه هدفمند رو برای همه بازدیدکنندگان خود فراهم کنین.
نحوه ایجاد پاپ آپ وردپرس برای بازدیدکنندگان محلی


رایج ترین روشهای بازاریابی دیجیتال برای سال 1396
رایج ترین روشهای بازاریابی دیجیتال برای سال 1396 تو این مقاله میخواهیم به طول کامل و مفصل تمام روشهای بازاریابی دیجیتال رو که امسال مد شده بررسی کنیم. لازم به ذکره که این فهرست، نظر شخصی بنده نیست و بر اساس رتبه ای که بازاریاب های مختلف سراسر جهان به روشهای مختلف بازاریابی داده اند […]


گرایشات طراحی و تجربه کاربری سایت
گرایشات طراحی و تجربه کاربری سایت طراحی تجربه کاربری الآن دیگه یکی از بزرگترین حالتهای توسعه سایت محسوب میشه. مفهوم طراحی تجربه کاربری و توسعه سایت مدرن، ذات سایت رو به عنوان یک کل در نظر میگیره. سایتهای موفق، الان دیگه بنر یا تجهیزات الکترونیکی خاصی ندارن. جزء بازاریابی استاتیک نیستند. یه سایت خوش ساخت […]


استفاده از نقشه جدید گوگل در وب سایت و سفارشی سازی آن
استفاده از نقشه جدید گوگل در وب سایت و سفارشی سازی آن آیا قصد دارید از نقشه جدید گوگل در سایت خود استفاده نمایید؟ هنوز می توانید از لینک قبلی برای ایجاد نقشه گوگل در سایت به صورت آیفرم استفاده نمایید و سپس آن را کاربر تبدیل به نقشه جدید نماید. اما راه دیگری نیز […]


راهنمای کامل برای سرعت بخشیدن به صفحات موبایل
راهنمای کامل برای سرعت بخشیدن به صفحات موبایل تقریبا مهر 94 بود که گوگل پروژه صفحات موبایل سریع یا AMP رو معرفی کرد. هدف این پروژه منبع باز، بهبود فوق العاده عملکرد وب موبایله. فعلا این پروژه به صورت دوستانه راه افتاده و مشغول حرکت به سمت اهداف گوگل و ارائه اینترنت موبایل سریعتر به […]

