بیایید با یک عامل(حقیقت) مهم روبرو شویم و آن اینست که:
برای دستیابی به بازار کسب و کار حرفه خود، بایستی علاوه بر روش های مرسوم، بصورت اینترنتی هم در دسترس بود پس برای دستیابی به این هدف، باید یک وب سایت داشته باشیم
به این منظور( اگر کسب و کار شکست خرده ای ندارید) ودر حرفه خود با تجربه و صاحب دانش هستید، در زمینه طراحی سایت، شرکت های بسیاری وجود دارد! اما انتخاب آنها، باتوجه به وجهه فعلی تان، نقطه شروع خوبی نیستند.
و از آنجایی که تیم ما دایماً با این گونه آژانس ها در ارتباط است، خود را ملزم می دانیم 9 مورد یا بهتر بگویم، نه راز مهم را که قبل از انتخاب هریک از این(شرکت های طراحی و بهینه سازی سایت اینترنتی) باید دانست برای شما فاش کنیم.
بخاطر داشته باشید که انجام این کارها در رأس بقیه امور، باعث کاهش یافتن زمانی است که شما بعد از آشنایی اولیه برای اینکه هرچه بهتر و جذاب تر به نظر برسید، صرف میکنید
درجه کیفی و نحوه عملکرد بنگاه طراح سایت شما؛ چگونگی حضور اینترنتی (چندگانه و بهینه) شما را میسر میسازد
همیشه، نهایتاً، بجای فکر به تغییر هاست خود به یک هاست مطمین و سریع، هدف خود را بر مبنای پاسخ به این سوال متمرکز کنید که:
آیا این یک محصولی است که از جهات مختلف، بهینه سازی شده و یا صرفاً یک سایت کپی برداری شده است؟
پاسخ به این سوال، بر میزان ارزش ارایه اینترنتی شما، میفزاید! همچنین بخاطر داشته باشید، همیشه هیچ یک از شرکت های طراحی سایت، باندازه خود شما، قادر به ارایه درک مناسبی از تجارت شما، نخواهند بود.
یک مشتری دایمی و پرسود هم، جهت ارایه درخواست خود، از درب اقدام خواهد کرد و حتی درصورت نداشتن هیچگونه درکی از تکنولوژی، نقاط ضعف ریشه ای کار (شما) را می داند
پس همیشه، خلاصه ای از موارد مشکل ساز، تهیه کنید و آن ها را در مراودات ابتدایی (با شرکت طراح سایت تان) بگنجانید
اینکه چگونه افرادی از سایت شما دیدن میکنند یک مورد حیاتی و بسیار پر اهمیت است و قاعدتاً، برای اینکه آنها را بشناسید، به کلیه افراد(همگی شان) متوسل نخواهید شد؛ بنابراین به یک رویکرد هدفمند نیاز دارید.
آیا شما یک گروه تجاریِ املاک و مستغلات هستید که بعنوان عوامل موثر در ارزشگذاری ها بایستی به هر دوی خریداران و فروشندگان ، رجوع کند؟
آیا شما یک گروه تجاری-عمرانی هستید(صاحب شرکت عمرانی) که علاوه بر بازاریابی و جذب مشتری، بایستی یک (منبع و) مرجع سرراست برای پیمانکاران مورد تایید، یک منبع سرراست نیز باشید
شناخت (حوزه تحت نظر) مخاطبان پروژه بالقوه شما(پروژه ای که درحال انجام آن هستید) میتواند برای پارتنرتان(شرکت طراح سایت شما) بسیار باارزش باشد. آنها میتوانند یک راه کار عالی و کاربردی برای سایت شما پیدا کنند که، حکم یک ضربه کاری و حسابی را در زمین بازی شما داشته باشد، این راه حل، استفاده از سایت شما را بسیار راحت خواهد کرد (اصطلاحاً userFriendlyhttp://مستر وب.com/ خواهد کرد)
هیچ کس مثل خود شما کسب و کارتان را نمی شناسد، احتمالاً شما با بازار بی انتها و رقابتی زمینه کاری خود، بخوبی آشنا هستید
از سه تا از اصلی ترین رقبای خود به بنگاه طراحی و بهینه سازی که در حال بررسی و ارزیابی آن هستید، یک لیست تهیه کرده و آن را برای پارتنر خود(شرکت طراح سایت شما) ارسال کنید؛ از این طریق این احساس به آن ها داده میشود که شما درست پیش روی آنها هستید و این، به آنها کمک خواهد کرد که با حرفه شما بیشتر آشنا شوند.
اونها سریعاً متوجه خواهند شد با شناخت کلی (گاه به گاه) روی شمای کلی نحوه عملکرد دیگر رقبای شما، پیدا کرده اند، برای اینکه در بازار حرفه ای و تخصصی خود بمانید و پیشروی خوبی داشته باشید و مسیر تان را همچنان ادامه دهید
اغلب افراد، بعد از اینکه نتوانستند خدمات اینترنتی خوبی، به مشتریان خود ارایه کنند، یکباره تصمیم میگیرند بیشتر از قبل، بر این موضوع متمرکز شوند!
این رخداد در مراحل بررسی کار شما توسط مشتری تان، در حکم نمایش یک پرچم قرمز به آنها است
در عوض؛ بهتر است، یک جدول زمانبندیِ درست و پاسخگو تنظیم کنید، و به آژانس اجازه دهید درباره قابلیت اجرای آن و واقع بینانه بودنش به شما مشورت بدهد
ما پیشنهاد می کنیم باتوجه به دامنه کاری خود، از چندین ماه (2_3ماه) قبل از نیاز به تکمیل پروژه تان، یک آژانس طراحی سایت برگزینید
اگر در روند تکمیل پروژه، فاکتورهای تعیین کننده ای وجود دارد، از قبل درباره آنها به آژانس اطلاع بدهید
اکثر کلاینت ها قبل از فرا رسیدن زمان نمایش تجاری خود، یا پیش تصویب نهایی، بودجه های انتهایی سال (در پایان هر سال) به تصویب برسد، لازم می دانند بعضی موارد تکمیل شده باشد، پس همیشه، توقعات خود را درنظر داشته باشید و بهر شکل ممکن اطمینان پیدا کنید که دراین راستا، پیشرفت رو به جلو و خوبی دارید و در حال گذار از یک مسیر فرعی و غیرضروری برای طرفین (خود شما و شرکت طراح سایت) نیستید
اغلب افراد به ارایه اطلاعات حساب و خرج و مخارجشان(میزان بودجه شان) بیم دارند، اما نباید اینطور رفتار کرد و این، به حوزه کاری آنها مربوط می شود، افراد مشغول در حرفه های خدماتی (انواع مشاغل خدماتی) ممکن است اینطورباشند!
بسیاری ازاین مشتریان خوب و دایمی، از ارایه اطلاعات بودجه ای خود، به پارنترشان(شرکت های طراح سایت) واهمه دارند و دلیل این مساله واهمه ای است که آن ها از نتیجه ارایه اطلاعاتشان به آژانس ها دارند، و واهمه از اینکه بعد از ارایه این اطلاعات، بنگاه ها آن ها را ملزم به پرداخت هزینه های بالاتر از روال، کنند
لازم میدانیم در اینجا بگوییم، رفتار بسیاری از بنگاه های معتبر و درخور احترام، اینگونه نیست
ما از جایگاه مشتریان خود مطلع هستیم و بآنها اهمیت می دهیم
آپدیت بودن اطلاعات، برای بعضی از مشتریان ممکن است بالاترین میزان هزینه(مخارج) بازاریابی را داشته باشد
و این مساله، افراد را عصبی میکند! مخصوصاً در مواقعی که آن ها اطلاعات و دانش مناسبی در این زمینه (وب سایت) ندارند
با اینهمه، در اکثر مواقع، اطلاع بموقع پارنترتان از موارد پیرامون میزان بودجه ای که در اختیار دارد، منجر به خلق صرفه جویی همه جانبه میشود!
بیایید فرض کنیم، شما صاحب بودجه کمی در اختیار دارید، بعنوان مثال، این رقم برابر با 5000 دلار است، اگر قبل از هرگونه اتلاف وقت در زمان اصلی خودش،پارنتر(بنگاه طراح سایت شما) تان را از میزان این مطلع کنید، احساس همدردی بیشتری بین شما ایجاد شده و شما بهتر میتوانید یکدیگر را درک کنید
حتی اگر هنوز برای پروژه کاری نکرده اید، مطلع کردن آژانس از این ارقام، باعث میشود آن ها بتوانند گزینه های دیگری را که کارآمد هستند پیشنهاد کند
بهترین پروژه ها همان ها هستند که برحسب منافع مشتری جهت دهی میشود و اسباب افزایش سرعت در امور تکراری و سهولت در لاگ آف های مکرر را موجب میشوند
وقتی شروط کلیدی جهت دهی پروژه با وقایع (events) های روزانه در ارتباط نباشد، سرعت پیشروی کارها، کند خواهد شد، بخاطر اینکه گام های اصلی، به تعداد دفعات بیشتری مکرراً برداشته می شود، که درصورتی که با شروط کلیدی جهتدهی ، هم راستا و همسو نباشد ما را بسوی بازنشر چندباره هدایت میکند
می توانید از آژانس انتظار داشته باشید که “بیانِ شرح و محاسبه زمان از دست رفته” ارزیابی و پیش بینی بهتر و دقیق تری داشته باشد
اگر روند طراحی سایت خود را از همان اولین مراحل طراحی، آغاز کرده اید؛ میتوانید از اجرای این مرحله، چشم پوشی کنید
اما اگر اکنون نیز، سایتی در اختیار دارید باید مطلع شوید که : از (کدام دامین) تهیه شده و بان دسترسی نیز داشته باشید!
اطلاع از نحوه انتقال اطلاعات درباره بهره برداری از سایت و یا اپلیکیشن شما، در جهت برگزیدن شکل و ساختار مناسب به شرکت طراح سایت، کمک میکند! البته این در شرایطی است که آنها برای تغییر کدهای ساختاری موجود یا نحوه صدور داده های شما جهت خلق یک راهکار از نو ابداع شده باندازه کافی، ماهر باشند!
علاوه بر دسترسی به سایت، دستیابی شما به فایل های منبع کلیدی همچنین دستیابی به یک راهنمای مسیریابی مراحل کار در برند شما، نیز به شما کمک خواهد کرد
مثلاً نبود فایل اصلی لوگوی شما، ممکن است شرکت طراح سایت تان را، در گذار از مسیری که تا دستیابی به یک طراحی جدید پیش رو دارد، دچار محدودیت های جداگانه ای کند
همیشه قبل از اینکه متعهد به انجام پروژه شویم، از مشتریانمان درخواست میکنیم برای در مسیر اجرای پروژه، حرکت همسو و هماهنگ با ما داشته باشند
فهرست بندی ، راه بسیار خوبی برای خلق همان احساس ابتدایی اولیه در مشتری است! همان طرح هنری جذاب و تأثیرگذاری خواهد بود که مشتری ازهمان ابتدای پروژه، در جستجوی آنست
آن ها ممکن است دیگر افراد دیگری باشند که در صنعت و حرفه تان درحال رقابت با شما هستند، یا حتی سایت هایی باشند که در صنایع و حرفه های دیگری مشغول بکار هستند! کسب و کار این سایت ها از هرنوع که باشد شاعث میشود علایق خود را بهتر بشناسید ؛ و این (لیست) نقطه شروع خوبی برای آژانس طراح سایت شما خواهد بود