چند بار تا حالا از ناکجاآباد ایمیل هایی درباره بهینه سازی سایت و رسیدن به رتبه 1 به دستتون رسیده؟ به نظرتون سئو هم دیگه یه جورایی مثل تجارت نشده؟
آژانس و مشاورها اولش کلی وعده و وعید میدن، اما فقط چند ماه اول همه چی به موقع حاضر میشه، بعدش انگار که پریدین رو چرخ همستر، یه چرخه بی هدف و نتیجست و میبینید با اینکه رتبه سایتتون برای 50 تا کلیدواژه جدید 1 شده اما برگشت سرمایه ندارید. اینجا معمولا آژانس ها یه کلاهبرداری خیلی بدی انجام میدن. اگه بررسی کنید بیشتر وقتا می بینید کلیدواژه هایی رتبه 1 گرفتن که عملا اصلا کسی دربارشون سرچ نمی کنه. من خیلی همچین چیزی دیدم. هیچ وقت هم کلیدواژه هایی رو که میتونن رو نرخ تبدیل سایت اثر بذارن، وقت نمیذارن.
برای اینکه تو سئو موفق بشید اول از همه باید سایت درستی داشته باشید که نیازهای فنی مرتبط با دسترسی و فهرست موتورهای جستجو رو تأمین کنه. بعد از اون باید کیفیت محتوا و مطالبتونو بالا ببرید و در ارتباط با اشخاصی که از سایت استفاده می کنن بنویسید مثل خریدارها و افرادی که تو پروسه تبدیل قرار میگیرن. قطعا بهینه سازی صفحات سایت یه نیازه. رتبه گرفتن هم یه نیازه. اما اگه بخواهید فقط با هدف رتبه گرفتن بهینه سازی کنید، مثل اینه که یه لاستیک جدید برای ماشینتون بگیرید اما موقع عوض کردنش متوجه بشید که لاستیکی که خریدید دست دومه و هیچ فرقی با لاستیک فعلی نداره. خب به هرحال یه جنس جدید خریدید ولی عملا چیزی با قبل فرق نکرده. اما جدیده… منظورم اینه که تو سایتتون هم بالاخره برای کلمه های جدیدی رتبه گرفتید اما در عمل این کلمه ها به تبدیل مشتری منجر نمیشن.
تمرکزتونو بذارید رو کیفیت رتبه بندی طبیعی سایتتون. از کلیدواژه هایی استفاده کنید که مشتری هارو به سایتتون بکشونه نه اون کلیدواژه هایی که بدون تحقیق و بررسی فقط چون فکر می کنید خوبه، میخواهید براشون رتبه بگیرید.
اگه دیدید کسی تو فروش هاش از این نکته ها استفاده کرده باید ازش فرار کنید:
از طرف دیگه، اگه دوست دارید بدونید چه نشونه هایی برای ارائه دهنده های بهینه سازی سایت نشونه خوبیه، باید توجه کنید که حتما این نکات رو داشته باشه: