اگه شرکت سئوی قبلیتون خوب کار نمی کرد یا فقط میخواهید یه شرکت دیگه رو امتحان کنید و دنبال یه شرکت سئوی جدید میگردید، باید شرکتی پیدا کنید که از بهترین روشهای سئو استفاده می کنه. به این روشها، روشهای سئوی کلاه سفید هم گفته میشه که در مقابلش روشهای سئوی کلاه سیاه رو داریم.
هیچ وقت سراغ شرکتهایی که از روشهای سئوی کلاه سیاه استفاده می کنن یا از ضربه زدن به شرکتهای رقیب صحبت به میون میارن نرید. شرکت سئو باید بتونه بدون لطمه زدن به رقبا گلیم خودشو از آب بیرون بکشه. و باید به شما بگه چه کاری قراره بکنه و چطوری سئوی سایتتونو انجام میده.
به علاوه سراغ شرکتهایی که بهتون قول نتایج زودهنگام رو میدن هم نرید. اینجور نتایج سریع فقط با روشهای کلاه سیاه بدست میان. نمونه هایی از این روشها اینهاست:
محتوای تکراری
متن های غیر قابل رؤیت
ریدایرکت کاربر به سایت یا صفحه ای دیگر
قرار دادن لینکهای سایت در سایتهایی با محتوای غیر مرتبط
توجه بیشتر سئوی کلاه سیاه معطوف به موتورهای جستجوست تا تجربه کاربری و سایتهایی که از این روشها بهره میبرند باید منتظر جریمه های گوگل باشند.
سئوی خوب یا سئوی کلاه سفید، به تجربه کاربری تمرکز داره. تکنیکهایی هایی که این شرکتها استفاده می کنند شامل تکنیکهای بهینه سازی موتورهای جستجوست شامل:
بهینه سازی سایت برای مشاهده از طریق دستگاه های تلفن همراه
محتوای بی عیب و مرتبط. باید تو حوزه خودتون مثل یه متخصص، اطلاعات زیادی داشته باشید
جملات کامل با نگارش و املای صحیح. باید طوری بنویسید که خوندنش برای کاربر راحت باشه
محتوای مفید، نه قطعه های کوتاه اطلاعات
محتوایی که شامل عبارتهای کلیدی و عبارتهای مرتبط باشه
محتوای ویدئویی
عنوان صفحات مرتبط و غیرمشابه
تصاویر برچسب دار (تگ های alt داشته باشند)
تگ های عنوان و تگ توصیفات غیرتکراری
استانداردهای سازگار با HTML
لینکها و منابع مرتبط
وقتی با شرکت سئو یا طراحی سایت قرار ملاقات میذارید، باید ازشون یه سری سوال بپرسید. اونها هم قطعا خوشحال میشن که براتون توضیح بدن.
متخصص سئویی که قراره انتخاب کنید باید چیزی داشته باشه که در ارتباط با تجربه کاریش نشونتون بده، تا در عمل ببینید چه کارهایی میخوان براتون انجام بدن. از جمله این کارها اینهاست:
بهینه سازی محتوای فعلی سایت
بررسی سئوی سایت فعلی
افزودن لینکهای خارجی استراتژیک و لینکهای داخلی
تحلیل پروفایل لینک فعلی سایت
تحلیل وبلاگ و شبکه های اجتماعی شرکت
- آیا نسبت به کسب و کار شما کنجکاوند؟
شرکت سئو باید از شما به عنوان مدیر سایت/کسب و کار یه سری سوال بپرسه شامل:
دسترسی دمین یا گوگل آنالتیک و گوگل ادوردز
دسترسی ادمین یا ویرایشگر به CMS سایت
فهرست کلیدواژه های مورد هدف – اگه نداشته باشید یا ندونید، باید خودشون بهتون پیشنهاد بدن
دسترسی به اکانتهای شبکه های اجتماعیتون
برای بهبود شرایط پیشنهادی هم دارن؟
یه شریک سئوی خوب باید براب بهبود نتایج به شما پیشنهاداتی ارائه بده و کمکتون کنه. باید به رابطشون با شما به عنوان رابطه شراکتی نگاه کنن. اگه دیدید بهتون چیزی نمیگن و توصیه ای نمی کنن، قصور از اونهاست.
- روشهای سئوشونو با شما در میون میذارن؟
یه شرکت سئوی اخلاق مدار باید روشهاشو با شما در میون بذاره. شما دارید برای وقت و تخصصشون پول میدید! یه شرکت سئوی کلاه سفید نباید مشکلی بابت افشای روشهاش داشته باشه، چون داره از روشهای قانونی و پذیرفته شده استفاده میکنه. اگه آژانس سئوتون میگه که میخواد تکنیکهاش محرمانه بمونه، یا بگه ما بخاطر ذات این کار نمیتونیم روشهامونو افشا کنیم، باید مواظب باشید.
اگه دنبال یه شرکت سئوی مورد اعتماد میگردید، همین امروز با مستر وب تماس بگیرید. ما تو استراتژی سئوی بلند مدت و کوتاه مدت به مشتریها خدمات رسانی میکنیم و کمکتون می کنیم که کسب و کارتونو توسعه بدید.