قبل از راه اندازی سایت تجاری جدیدتون باید به خیلی چیزها فکر کنید و خیلی چیزها رو تعیین کنید. طراحی یه سایت گاهی میتونه خیلی خسته کننده بشه، برای همین ما قبلش وقت میذاریم تا ببینیم شما دقیقا چی لازم دارید.
اولین کاری که باید انجام بدید اینه که URL خاص انتخاب کنید که توجه کاربرها رو به خودش جلب کنه. باید به کسب و کارتون ربط داشته باشه. ضمنا باید ببینید که سایتتون روی شبکه های اجتماعی مختلف هم در دسترس باشه و برای سئو بهینه شده باشه.
بعد از اینکه یه اسم انتخاب کردید و دامنه تونو تنظیم کردید، باید شروع به ساختن سایت کنید و آماده تصمیم گیری های بزرگ بشید. تو این مقاله چند تا از امکاناتی که باید روی سایتتون ارائه بدید تا کاربرها اوقات خوشی داشته باشن رو بهتون معرفی میکنیم. با طراحی یه سایت کاربرپسند ردپای دیجیتالی شرکتتونو بهبود میبخشید و برندتون همراهی بیشتری از طرف کاربرهاش تجربه خواهد کرد.
- یک نقشه راه که براحتی قابل اجراست
هرکسی میخواد که سایتش جذاب باشه و توجه کاربرها رو جلب کنه، اما مسئله مهمتری اینجا هست و اون اینه که آیا کاربرهاتون میتونن براحتی تو سایتتون بگردن؟ روش فکر کنید. حتی قبل از انتخاب سرور باید به این فکر کنید که میخواهید سایتتون چطوری کار کنه. این مسئله نه تنها روی تجربه کاربری سایتتون اثر میذاره، بلکه حتی تأثیر زیادی هم تو سئوی سایت داره.
- اطلاعات تجاری مهم
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ممکنه موقع توسعه سایت مرتکب بشید اینه که به جای سایتی که نیاز دارید، سایتی که دوست دارید رو بسازید. روی سایتتون اطلاعاتی به مردم عرضه کنید که به نیازهای تجاری شما ربط داشته باشه. مثلا اگه رستوران دارید، باید یه لیست از غذاهای منوی رستورانتونو روی سایتتون بذارید، نه موسیقیهایی که تو لابی پخش می کنید. اگه تو کار پخت کیک هستید، باید عکس محصول تموم شده رو روی سایت بذارید نه عکس آردی که استفاده می کنید.
- محتوای سایت
اطلاعات تماس شما مهمترین جزئیاتیه که درباره کسب و کارتون ارائه میدید. اطمینان حاصل کنید که فرم تماس سایتتون براحتی قابل رؤیت و استفاده باشه. شماره تلفن شرکت یا ایمیلتونو جایی بذارید که به راحتی دیده بشه و قابل کلیک باشه، نه اینکه گوشه یه عکس نوشته شده باشه.