چند تکنیک برای نگه داشتن کاربر در سایت
چند تکنیک برای نگه داشتن کاربر در سایت
نرخ پرش یا bounce rate چی هست؟
به زبان خیلی ساده زمانی را که کاربر در سایت شما هست و شما می توانید این عدد را در گوگل آنالیتیکس خود بررسی کنید را نرخ پرش نام دارد هر چقدر این مقدار پایین تر باشد یعنی کاربرها داخل سایت شما بیشتر مانده اند و این خیلی خوب هست که این عدد پایین باشد نه اینکه بالا باشد.
حالا که فهمیدید نرخ پرش یا bounce rate چی هست بریم سراغ گوگل
نرخ پرش چه تاثیری در سئو دارد ؟
وقتی گوگل کاربری را به سایت شما هدایت می کند گوگل دنبال این هست کاربر را راضی نگه دارد و این یکی از دلایل موفقیت گوگل هست یعنی گوگل سایتی را بالا نگه می دارد که بداند برای کاربر مفید هست نه اینکه سایت هایی که فقط لینک سازی کرده اند و از روشهای کلاه سیاه استفاده کرده اند تا کلاه سفید گوگل وقتی یک کاربری هنوز نیامده سایتی را ترک می کند آنالیز می کند بله این سایت نتوانسته نظر کاربر منو جلب کنه پس حتما سایت خوبی نیست و به همین راحتی به شما نمره منفی می دهد.
چند تکنیک برای پایین بردن bounce rate
خوب ما امروز می خواهیم به شما امروز یاد بدهیم که چیکار کنید تا نرخ پرش شما بهتر شود تا بتوانید نظر گوگل را جلب کنید
تاثیر سرعت سایت در bounce rate
اولین چیزی که برای گوگل مهم است این هست که طراحی سایت وردپرس شما سرعت خوبی داشته باشد این هم برای کاربر مهم است هم برای گوگل چون کاربر دوست دارد سریع سایت مدنظر باز شود تا بتواند کار خودش را انجام دهد خود شما اگر وارد سایتی شوید که خیلی جذاب هست و واقعا حرفه ای طراحی شده است ولی باید مدت زمانی زیادی را بزارید تا آن سایت باز شود، آیا خیلی راحت دکمه ضربدر را نمی زنید و از آن سایت خارج نمی شوید؟ پس مهمترین نکته ای که یک طراح سایت و یک سئو کار باید مدنظر قرار بدهد سرعت سایت هست.
جذابیت طراحی سایت
خوب حالا سایت شما سرعت خوبی داشت و خیلی راحت برای کاربر باز شد حالا باید کاربر را نگه دارید اولین نکته این هست که از رنگ هایی استفاده کنید که مخاطب را جذب کند مخاطب را با طراحی حرفه ای سایت خود شگفت زده کنید .
البته الان به لطف قالبهای آماده همه سایتها شکل هم هستند و هیچ جذابیتی در آنها وجود ندارد همه سایت ها شکل هم حتی از لحاظ رنگی هم همه رنگهای خنثی کار کرده اند سفید طوسی این واقعا برای یک کاربر جذاب نیست .
ترکیب رنگ مناسب خیلی مهم است چون باید یک رنگی استفاده کنید تا بتواند کاربر را جذب کند این بستگی دارد که شما چه کسی را انتخاب می کنید به عنوان کسی که می خواهد طراحی سایت شما را انجام دهد و همین نوع چیدمان صفحه اول و صفحات دیگر هر چقدر طراح شما خوش سلیقه و با تجربه تر باشد بهتر می تواند این کار را برای شما انجام بدهد.
استفاده از عکس و ویدئو
سعی کنید در سایت خودتان نه فقط صفحه اصلی بلکه صفحات دیگر هم از عکسهای خاص استفاده کنید عکسهایی که مخاطب را جذب می کند عکسهایی که با مفهوم باشد عکسهایی که اگر می شود خودتان ویرایش کرده باشید کاربران متفاوت بودن را دوس دارند عکسهای اسلایدر سایت خودتون را سعی کنید حرفه ای طراحی کنید دیگر دوره طراحی اسلایدر سایت که با نوشته همراه بود گذشته هست الان می توانید با پلاگین های اسلایدر اسلایدرهایی درست کنید مثل انیمیشن مثلا وقتی در مورد شرکت خودتون توضیح بدید نوشته ها را به صورت افکت کار کنید تا برای مخاطب جذاب باشد.
تست A/B را انجام دهید هر چند وقت یکبار یعنی تست کنید اگر مثلا دکمه تماس در قسمت اسلایدر سایت بود جالب می شود یا مثلا صفحه اول سایت شما اگر طولانی باشد برای کاربر جذاب هست یا وقتی که کوتاه و مفید باشد مثلا رنگ دکمه تماس را عوض کنید و آن را آنالیز کنید که چه تعداد کاربرانی وارد صفحه تماس با ما شده اند و از خدمات شما استفاده کرده اند
بروز کردن سایت به صورت منظم
این کار را هم گوگل دوست دارد هم کاربران چون وقتی شما بتوانید در زمینه کاری خودتان مطالب خوبی درج کنید دیگر کاربر مشتری سایت شما می شود و همین برای یک کسب و کار اینترنتی عالی هست مثل این که شما به عنوان فروشنده به مشتری خودتان یک کالای خوبی داده اید و مشتری از آن کالا راضی هست دوباره اگر بخواهد مثلا کفش بخرد باز هم اول به فروشگاه شما می آید این کار در سایت هم اتفاق می افتد
وقتی شما بتوانید چیزی که کاربران به آن نیاز دارد را به کاربر بدهید مثلا کاربر دنبال یک مطلب آموزشی در مورد آشپزی هست همه سایت ها از روی هم کپی کرده اند ولی شما یک مطلب خوب و با کیفیت داخل سایت خودتان درج کرده اید همین باعث می شود که کاربر اگر دوباره خواست تحقیقی انجام دهد اول سایت شما را انتخاب کند