گوگل حالا مدتیه داره رو این قضیه فکر می کنه که سرعت سایت رو تو رتبه بندی سایتها دخالت بده. این مسئله از موقع انتشار الگوریتم کافئین گوگل تو فیلتر سندباکس شروع شد و سئوکارها و توسعه دهنده های سایت ببینن جستجوها چطوری تحت تأثیر قرار میگیرن.
تو مصاحبه اخیر یکی مدیران گوگل، اعلام شده که کافئین گوگل قراره در یک مرکز داده، یه وقتهایی قبل از تعطیلات عملی بشه و تو یه چرخه طبیعی قرار بگیره. تو این مصاحبه اضافه شده برای اینکه دوباره مثل افتضاح فلوریدا در سال 1382 باعث ناراحتی وبمسترها نشه، الگوریتم کافئین تا یه مدت بعد از تعطیلات، تو مراکز داده ی دیگه اجرا نخواهد شد.
ضمنا گفته شده که رتبه های جستجو به اون شدتی که مردم فکر می کنن، تحت تأثیر قرار نمیگیرن. کافئین قصد داره موقعیت سایت ها رو برای کاربر متوسط بهتر تعیین کنه و به کاربرها بهترین تجربه ممکن رو ارائه بده.
اما در هر حال توسعه سایت و صنعت سئو از کافئین تأثیر میگیرن. بعضی ها هم این وسط این بروزرسانی رو ستایش می کنن، و بعضی های دیگه عصبانی شدند و حتی عده ای میگن کلا گوگل رو میذارن کنار. مشکلشون هم سر اینه که اصلا سرعت سایت باید تو رتبه بندی اثر داشته باشه یا نه. اون وبمسترهایی که سایتشون تقریبا بزرگه و توش کلی کدهای سفارشی و تصاویر با کیفیت بالا گذاشتن، میگن نباید اثر داشته باشه، طبیعیه خب چون نمیخوان یه سایتی با کیفیت پایین تر، فقط بخاطر اینکه سریعتر لود میشه، سایت اونا رو عقب بزنه و رتبه بهتری بگیره.
سرعت اتصال امروز به 100 مگابیت بر ثانیه رسیده و دلیلی نداره بارگذاری سایتی بیشتر از 15 ثانیه طول بکشه. قبلا که کامپیوترها با دایال آپ و سرعت های پایین DLS وصل میشدند، مردم صبورتر بودن و وبمسترها میتونستن سایتهای کند داشته باشن.
شکی نیست که کافیئن یه پیچ دیگه به صنعت سئو و توسعه سایت اضافه خواهد کرد، اما بهر حال این صنایع هم بر اساس الگوریتم های گوگل بوجود اومدن دیگه. وب همیشه در حال تغییره و اونهایی این وسط برنده میشن که بتونن خودشونو با این تغییرات هماهنگ کنن.
گوگل: احتمالا سرعت هم یکی از عوامل مؤثر در رتبه بندی شود.
گوگل: احتمالا سرعت هم یکی از عوامل مؤثر در رتبه بندی شود.