راه اندازی نرم افزار CRM
راه اندازی نرم افزار CRM

نرم افزار CRM چیست ؟؟؟

با استفاده از نرم افزار CRM می توانید بازاریابی هدفمند و شخصی سازی شده داشته و مشتریان جدیدی جذب نمایید. از این طریق شما می توانید قبل از درخواست مشتری نیازهای وی را پیش بینی نموده و با ارائه پیشنهادهای ویژه، او را شگفت زده و با بهبود خدمات پس از فروش، حس وفاداری را در او ایجاد کنید. علاوه بر موارد فوق می توانید با استفاده از گزارشات نرم افزار، نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود را شناسایی و مورد بازنگری قرار دهید و با خودکار سازی فرآیندهای کسب و کار، باعث افزایش راندمان پرسنل و افزایش فروش گردید.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM

نرم افزارهای CRM به بهبود و ارتقاء ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی با هدف ایجاد و حفظ روابط در بلند مدت کمک می کنند.
نرم افزار CRM با افزایش نرخ تبدیل سرنخ های فروش به مشتری بالفعل، یادآوری پیگیری ها و امور،دسته بندی فرصتها و مشتریان، بیش فروشی و فروش مکمل، تکرار خرید در کنار وفادارسازی مشتری و کاهش هزینه ها به افزایش فروش نیز کمک می کنند.
ابزارهای دیگر CRM بمنظور خودکار سازی امور و ارائه گزارشات لحظه ای به ارتقاء بهره وری و ایجاد همکاری تیمی پرسنل کمک می کنند. تمامی این ابزارها با هدف بهبود تجربه مشتری، افزایش پاسخگویی به نیازها و درخواست های وی و در نتیجه افزایش فروش استفاده می شوند.

راه اندازی نرم افزار CRM
راه اندازی نرم افزار CRM

کاربرد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

مشتریان قلب تپنده هر شرکتی هستند. اما در بازار رقابتی امروز که تنوع محصول و… زیاد است باید برای جذب و حفظ مشتری ارزش هایی به عنوان وجه تمایز ایجاد کرد.
افزایش رضایت مشتری، حفظ و وفادار سازی و… از اهداف اصلی نرم افزار سی ار ام است. با بکارگیری CRM می توانید اطلاعات مشتری را ثبت کنید و بدون نگرانی از فراموشی یا از دست دادن اطلاعات فرایندهای بازاریابی، فروش و خدمات رسانی به مشتری را سیستمی کنید.

نرم افزار CRM چطور به افزایش فروش کمک می کنند؟

نرم افزار CRM با سازماندهی و خودکارسازی بخش های مختلف از تکرار یا فراموشی فعالیت ها جلوگیری می کنند. علاوه بر آن فرصت های فروش پراکنده در سطح سازمان را جمع آوری کرده و برای پیگیری های آتی، به نیروهای فروش ارجاع می دهد. نرم افزار سی ار ام با ارائه گزارشات مستمر، نقاط ضعف و قوت واحدهای مختلف را به شما نمایش می دهد.
در یک نگاه کلی ابزارهای موجود در CRM شامل ابزارهایی برای بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و… هستند که باعث کاهش هزینه ها و افزایش فروش کسب و کارها می شوند.

راه اندازی نرم افزار CRM
راه اندازی نرم افزار CRM

نرم افزار CRM در بخش بازاریابی بسیار قوی عمل می‌کند به همین منظور بعضی شرکت‌ها نرم افزار crm را به عنوان نرم افزار فروش می شناسند. این نرم افزار سرنخ های وارد شده از کانال های مختلف را مرتب‌سازی کرده، همچنین با ابزارهایی مثل کاریز و قیف فروش به شما درک بهتری درباره کسب‌ و کارتان می‌دهد.

قابلیت نرم افزار CRM در بخش فروش بسیار زیاد است. بعد از دستیابی به سرنخ وارد چرخه فروش شده و با ایجاد یک فرصت فروش، تمامی خریدهای مشتریان را مدیریت کرده و همچنین امکان گزارش‌گیری و تحلیل را به شما می‌دهد.

نرم افزار CRM در بخش موجودی، به مدیریت موجودی محصولات و خدمات می‌پردازد. در این قسمت شما می توانید با قیمت‌گذاری‌های مختلف در دفترچه قیمت‌ها نحوه فروش محصولات خود را مشخص کرده و به مدیریت فاکتور ها بپردازید.

نرم افزار CRM در بخش پروژه‌ها نیز به خوبی توانسته رضایت کاربرانش را جلب کند. با ایجاد ارتباط بین فرصت‌های فروش و پروژه‌ها و با فاز بندی پروژه و ایجاد وظایف؛ یکپارچه‌گی بی نظیری بین بخش‌های مختلف سازمان ایجاد شود و همچنین فرآیند فروش شما را منظم و استحکام می‌بخشد. همچنین این امکان را می‌دهد که به راحتی به تحلیل و گزارشی را که نیاز دارید بگیرید.

برخی از امکانات نرم افزار CRM

ایجاد سرنخ هامخاطبین و سازمان هاایجاد کمپین ها تبلیغاتی
فرصت های فروشبخش فروشوظیفه برای مشتریان
پرونده های فروشقیف فروشایجاد پیش فاکتور
ارزیابی تیم فروشفهرست تامین کنندگانایجاد فاکتور فروش
انبار داریایجاد محصولاتایجاد سرویس
دفترچه های قیمتپرونده های فروشسفارش خرید
بخش پشتیبانیخدمات پس از فروشقرار داد های خدمات
بخش تیکت پشتیبانیسوالات متداولفاز های پروژه
وظیفه پروژهمدیریت ایمیلمدیریت اسناد
سیستم گزارش سازبخش مدیریتتقویم کاری
ایجاد وظایف فردیایجاد فرم های سفارشیایجاد گردش کار
فرآیند های سازمانیایجاد چارت سازمانیاتصال به تقویم گوگل
مدیریت کاربرانویرایشگر منومدیریت مالیات
مقررات سازمانیپورتال مشترکینواحد های پولی
تغییر زبانایجاد وب فرمقوانین اشتراک گذاری
ایجاد گروه های مختلفایحاد قالبسفارشی سازی
رتبه بندی مشتریاننرم افزار تحت وبساخت فیلتر های جدید
پشتیبانی OSزمان بندی فعالیت هاسطل بازیابی
خروجی اکسلگروه بندی کاربرانسیستم ارجاع تکی و گروهی

و امکانات دیگر نرم افزار CRM ….